راحتم راحت راحت

در بزم جهان باده بی دردسری نیست.

با  مردم زمانه سلام والسلام
تا گفتهای غلام توام می فروشندت

زمانه ای است که هر کس به خود گرفتار است
تو هم در آینه حسن خویشتن گمی

نشستند و گفتند و برخاستند
هیچ فکر کردی فرق ماست مالی با دوخت و دوز چیه؟

آزموده را باز آزمودن خطا نیست !



انتخاب‌های رنگی که از نظر روانی کمتر مطلوب هستند با علامت یک ، دو یا سه ستاره مشخص شده‌اند . هر چه که تعداد ستاره‌ها بیشتر باشد آن رنگ یا گروه رنگ خاص از وضع عادی و طبیعی دورتر است .

◊ نتیجه آزمایش
به راه‌ گریزی نیاز دارد تا از آن طریق خود را از تمام چیزهائی که وی را عذاب می‌دهد برهاند و به امیدهای مبهم و واهی دلخوش می‌کند .   **

به یک رابطه نزدیک و متقابل یا دست کم داشتن روشنی برای ارضای یک الزام همانند شدن نیاز دارد و یا برای داشتن آن پافشاری می‌کند .   

احساس می‌کند که در یک وضعیت اضطراب‌آور و ناراحت کننده به دام افتاده است و در جستجوی راهی برای نجات خویش است . توانائی کسب ارضای جسمانی از طریق فعالیت جنسی را دارد ولی به شرط اینکه هیچ گونه پریشانی یا اضطراب عاطفی در کار نباشد .   *

تفسیر فیزیولوژی : ناخشنودی عاطفی و کاهش قدرت مقاومت در برابر مخالفت‌ها یا دشواری‌ها موجب ایجاد اضطراب و ناکامی در شخص می‌شود .
تفسیر روانشناسی : میل بازگشت به حالت عادی سابق و قدرت اراده لازم برای مقابله با دشواری‌های موجود را که از نظر وی مخالفت عامدانه است از دست داده است . میدان را خالی نمی‌کند ولی در معرض فشار تحمل‌ناپذیری است . نیاز به همکاری و کامیابی عاطفی دارد و احساس می‌کند که به دلیل نبودن این همکاری وضع کنونی نیست . مایل است که هر چه زودتر خود را از این وضعیت خلاص کند .
به طور خلاصه : فشار ناشی از اضطراب و ناسازگاری .   ***

اضطراب و ناخشنودی همراه با بی‌قراری شخص در رابطه با شرایط او یا نیازهای عاطفی برآورده نشده‌اش موجب ایجاد فشار روحی در وی شده است . احساس می‌کند که از سوی دیگران سوءتعبیر می‌شود ، دچار اختلال جهت‌یابی ( اختلال جهت‌یابی =
Disorientaiton یعنی از دست دادن درک روابط مکانی ، زمانی و اجتماعی) و تشویش خاطر شده است . این وضعیت وی را به سوی جستجو برای یافتن شرایط یا روابط جدید سوق می‌دهد با این امید که وضعیت جدید بتواند خشنودی و آرامش خاطر بیشتری را به او ارزانی دارد .   **

می‌کوشد تا از طریق تصمیم گیری‌های سریع خودسرانه و نسنجیده و یا تغیر مسیر خود از دست مشکلات ، دشواری‌ها و اضطرابات خویش بگریزد .   ***

بی‌اختیار و حساس است . آرزو و اعمال مربوط به برآورده کردن آنها از اهمیت زیادی برخوردارند ولی توجه کافی به عواقب آنها نشده است . این وضعیت منجر به فشار روحی و کشمکش درونی می‌گردد و یا از آنها ناشی می‌شود .   

نسبتا احساس انزوا و تنهائی می‌کند ولی چون فرد بسیار محتاطی است لذا به خودش اجازه نمی‌دهد که دلبستگی‌های عمیق داشته باشد . فردی خودمحور است و لذا با سرعت حالت تهاجمی می‌گیرد .   

تفسیر فیزیولوژی : فشار روحی که در شخص وجود دارد ناشی از «مسک نفس» بیش از حد در تلاشش برای جلب توجه و احترام دیگران است .
تفسیر روانشناسی : نیازی برآورده نشده به دوستی و معاشرت با کسانی دارد که نظیر او معیارهای عالی دارند و از مردم عادی کناره‌گیری می‌کند . این حالت وی را در معرض فشار روحی در خور توجهی قرار می‌دهد لکن با وجود عدم قدردانی از جانب دیگران باز هم به عقاید خود پایبند می‌ماند . قادر به حل این وضعیت نیست زیرا همواره گرفتن تصمیم لازم را به تعویق می‌اندازد چون نسبت به توانائی خود از لحاظ ایستادگی در برابر مخالف‌ها و موانعی که به وجود خواهند آمد تردید دارد . برای اینکه بتواند احساس آرامش و امنیت نماید نیاز به احترام از جانب دیگران ، پیروی از خواسته‌های خود و احترام دیگران به عقاید او دارد .
به طور خلاصه : لجوج و سرسخت است ولی این خواسته بی‌نتیجه را نیز دارد که دیگران باید به او احترام بگذارند .   *

فشار روحی ناشی از تلاش شخص برای مقابله با شرایطی که براستی از توانائی یا قدرت روحی او خارج است موجب اضطراب و یک احساس بی‌کفایتی ( هر چند که خودش تصور می‌کند آدم با کفایتی است ) در وی شده است . واکنش او در برابر این وضعیت به این صورت است که تلاش می‌کند تا از طریق شناساندن ارزش خود به دیگران عزت نفس خویش را تقویت نماید . با شور و شوق در جستجوی یافتن راه‌حل‌هائی است تا از شرایط موجود رهائی یابد و مستعد پذیرش ممنوعیت‌ها و خواسته‌های الزامی است .   **

دوستت دارم
اما از تو دل نکندم
دوستت دارم
اما گلی به تو ندادم
دوستت دارم
اما تو رو نبوسیدم
دوستت دارم
اما تو رو در آغوش نگرفتم
دوستت دارم
اما بلند بهت نگفتم دوستت دارم
دوستت دارم
اما نمی دانم چطور ثابت کنم
دوستت دارم 
دوستت دارم 
دوستت دارم 
کاش می شد
کاش می شد 
کاش می شد 
من هم آدمم باید یه نفر رو بیشتر از دیگران دوست داشته باشم 
من دارم دیونه میشم از بس تو رو دو ست دارم
من تنهام چرا که هنوز با کسی که اون رو بیشتر از همه دوست دارم نیستم
دوستت دارم
دوستت دارم 
دوستت دارم
دوستت دارم
بیشتر از همه
دوستت دارم 
ومی دانم که هر روز به این وبلاگ سر می زنی
دوستت دارم بیشتر از وبلاگم
دوستت دارم
تو منو عاشق و دیوونه کردی
اسیر دام این زمونه کردی
گناه من به جز وفا چه بوده
که منو در به در از خونه کردی
امروز زدم به سیم آخر

جواب ندار..